Årets största händelse för vårt förbund är igång – KyrkAs kongress 2024!

KyrkAs kongress med representanter från samtliga stiftskretsar öppnades imorse den 3 juni av förbundsordförande Bror Holm som inledde med en andakt. I sitt inledningstal betonade han Svenska kyrkans viktiga och stabiliserande roll i dessa oroliga tider. Han lyfte också fram Kyrkans Akademikerförbunds betydelse för Svenska kyrkan och förbundets unika portalparagraf som anger att förbundet värnar Svenska kyrkan liksom sina medlemmar.

Efter 26 år som förbundsordförande har Bror Holm valt att avgå och under dagen kommer en ny förbundsordförande väljas. Vi håller dig uppdaterad under dessa två fullspäckade dagar. Ni hittar oss på kyrka.se, LinkedIn, Facebook.

Vi har skapat en samlingssida för kongressen där du som medlem hittar information allt eftersom vi betar av dagordningen här på kansliet.

Kongress 2024