Policy för sociala medier

Denna policy gäller förhållningsregler för kommentarer på KyrkAs Facebooksida.

Visa respekt mot andra och andras åsikter när ni kommenterar. Var sjyst och skriv sjyst.

Det är inte tillåtet att skriva nedsättande saker om grupper utifrån till exempel nationalitet, etnisk härkomst, tro eller sexuell läggning. Vi tillåter inte att människor kränks genom exempelvis svordomar, obscena ord, aggressiva kommentarer eller på andra sätt personliga påhopp.

Det är inte tillåtet att dela känslig information om annan när du gör inlägg på vår sida. Känslig information kan till exempel vara facklig tillhörighet, sexuell läggning, religion m.m.

Inlägg som bryter mot våra kommentarsregler döljs och raderas och/eller anmälas till Facebook. I vissa fall blockeras även användare från KyrkAs Facebooksida.

Inlägg som bryter mot lagen – som exempelvis hot eller hets mot folkgrupp, företal – raderas och anmäls till polisen.

Vi är restriktiva mot inlägg som innehåller länkar, bilder i kommentarsfälten eftersom vi inte har möjlighet att läsa igenom allt som länkas till eller kontrollera upphovsrätten.