Insamling av uppgifter
För att KyrkA ska kunna utföra vårt uppdrag gentemot dig som medlem behöver du lämna viss information om dig själv i samband med din medlemsansökan eller under ditt medlemskap. Det kan röra sig om följande information:
• Person- och kontaktinformation
• Anställnings- och utbildningsuppgifter
• Betalningsinformation, faktureringsinformation och bankkontouppgifter
• Information du lämnar till oss (t.ex. hälsouppgifter) i samband med ärenden, medlemsaktiviteter, undersökningar eller när KyrkA företräder dig som medlem
KyrkA kan också komma att behöva samla in följande information om dig från andra källor:
• Person- och kontaktinformation (t.ex. adress från folkbokföringen)
• Anställningsuppgifter från arbetsgivare, arbetsgivarorganisationen, fackligt förtroendevalda, eller offentliga källor
• Försäkringsuppgifter (t.ex. uppgifter om medlemsförsäkringar från försäkringsbolag)
När KyrkA administrerar ärenden (som vid en tvist med en arbetsgivare) kan information om händelseförlopp inhämtas från andra involverade parter. Denna information kan innehålla personuppgifter om dig. KyrkA kan också behöva hantera uppgifter om dig som har samlats in från andra medlemmar i samband med rekryteringskampanjer m.m.
Korrekthet och riktighet
KyrkA är måna om att de personuppgifter som behandlas om dig är riktiga. Oriktiga uppgifter rättas snarast möjligt. Det är därför viktigt att du meddelar oss ändringar om exempelvis adress, e-postadress och telefonnummer. Du kan själv logga in hemsidan och ändra din kontaktinformation. För övriga uppgifter som t.ex. arbetsgivare och lön är det enklast att du mejlar in dessa till medlemsservice@kyrka.se.