Studentmingel

KyrkA student mingel framtidsyrken yrken

Studentmingel för dig som vill arbeta i Svenska kyrkan

Välkommen på kvällsmingel där vi bjuder på vegetarisk buffè – måndag 11/ 11 kl. 18.00 – 21.00! Du får under minglet en bild av hur det är att jobba inom Svenska kyrkan och möjlighet att träffa blivande kollegor.

Du får träffa präster, diakoner, pedagoger med flera

Du kommer under minglet att träffa människor från alla församlings­vårdande yrken inom Svenska kyrkan: präster, diakoner och församlingspedagoger.
Dessutom har du möjlighet att träffa representanter från ditt stift.
Några av dem kommer att kort berätta om sin vardag:

–          Hur är det att arbeta som komminister idag?

–          Varför är diakon världens bästa yrke?

–          Jag blev pedagog för att jag…

–          Bilder ur en kyrkoherdes vardag

Vegetarisk buffé

Vi bjuder vi på vegetarisk buffé med dryck på vårt förbundskansli, Östermalmsgatan 68 F, centralt i Stockholm.

För att komma dit kan du antingen ta en skön promenad på ca en halvtimme (två kilometer) från T-centralen. Eller väljer du att åka tunnelbana tar du den Röda linjen mot Mörby centrum; åk två stationer till stationen ”Stadion”, välj uppgång: Nybrogatan. Gå Nybrogatan i riktning mot högre nummer cirka 100 m, sväng vänster in på Östermalmsgatan ca 50 m.

Vi är Kyrkans Akademikerförbund, KyrkA, – det största förbundet för akademiker inom Svenska kyrkan och det enda fackförbundet som endast arbetar för de anställda inom Svenska kyrkan.

Anmälan

Anmäl dig senast 5 november till ingrid.birgersson@kyrka.se eller till rebecca.soderblom@kyrka.se

Välkommen!

KyrkA – Vi kan kyrkan!